BİRİKİM YAPMAYA ÇALIŞIRKEN BAŞIMA GELENLER


Herkese Merhaba !
 Birikim yapmaya çalışırken hemen hemen hepimizin başına gelenler. Hemen hemen her forumda bununla ilgili bir başlık ,yada sosyal medyada bir isyan görebiliriniz. Kısa zaman önce bir yazı yayınlamıştım. BKNZ "#bilinclialiyorum " .  Elimizden geldiğince bilncli alıp öylece oturmuyoruz tabi değilmi ? Tüketim çılgınlığına DUR diyip 3-5 arttırdıklarımızı  biriktirmek yatırım yapmak istiyoruz. İstiyoruz da nasıl ? 
  Hepsinden önce kendi tecrübelerimi , başımdan geçenleri anlatmak istiyorum.;
Birikim ile yatırım hep karıstırılan seyler oyle ki arastırmaya baslayınca karsıma bir dünya yatırım enstrümanı cıktı; hissesi, opsiyonu ,saadet zincirleri vs. ben daha oncesinde finansal noktada kariyer yapmış biri olarak tabiki kendime güveniyordum, ancak işler oyle olmadı.
Gerçekle yüzleşince kurduğunuz cümle ; O kadar finansal bilgi, kariyer, üniversite vs. hepsi boş oluyor. Çünkü hicbiri altyapının nasıl calıstıgını bize anlatmıyor.Konvensiyonel yatırım aracları bir kazandırdı , bir kaybettirdi. Şimdi birçoğunuz içinizden diyorsunuz ki "niye faize koymadın ki? " Çünkü bileşik faiz bile türkiye gibi bir ekonomide reel enflasyonun hep altında kalır. Neyse uzatmayalım sadede gelelim; Evet  çok iyi portföy yönetim şirketleri var fakat  bunlar nitelikli yatırımcılarla çalısıyor yani 1 milyon usd üzeri yatırımcılarla :) Haliyle bunları baştan eledim, sonra hissede takıldım. büyük hisseleri en azından manipülasyon korkusu olmadan kar elde edelim diye uzun süre beklettim fakat 9 ayda başladığım yere döndüm. :)
E ne demişler? Bilmiyorsan bir bilene danış , öyle de yaptım.
 Gelelim konunun özetine ;  bende benzer bir sektörde çalıştım ve birşeyi farkettim; yatırım, birikim, faiz adına ne derseniz deyin bu enstrümanları size önerenler bile ne önerdiğini, neye danışmanlık yaptığını bilmiyor . Hergün televizyona çıkıp ekonomi hakkında ahkam kesen bir adama peki bu neden oluyor, dediğimde 1970 yılından bir anekdot paylasıyor. :) İtiraz edince sen genç ve bilgisiz olursun ama :)  Buda kaçış bileti bu insanlar için, çünkü daha fazla soru sorup onlarında bilmediği şey ayyuka çıksın istemiyorlar.
Finansal okuryazarlık diye bir sıfat var bildiğiniz üzere. Şimdi kendinize şunu sorun ; doların çıkacağını tahmin etmeye gerek var mı ? 60 senedir Türkiye’de yükseliyor, bu cümleyi kurabilen kişi “finansal okuryazar” oluyor. Hayır arkadaşlar  adı  “finansal cehalet” olmalı .!!! Birileri sürekli bu iş’den para kazanırken neden birileri sürekli para kaybediyor.? Sebebi çok basit gerçekten öğrenmeye çalıştık mı yoksa sunulan hazır kaynaklara inanmayı mı tercih ettik.? Cevap ikincisi yatırım ve birikim açışından bu işin uzmanları televizyonlarda, sosyal medya’da, internette, konferanslarda karşınıza çıkmıyor.Bu insanlar zengini zengin ediyor ve dolaylı olarak kendilerini zengin ediyorlar. Kullandıkları metodları halka açmıyorlar çünkü bu onların ticari sermayesi yani “bilgileri”. 
Hayatta kısayol diye bir şey yok özellikle konu para piyasaları olunca sadece tuzaklar var. Gerçek bilgiyi uzun süre “DOĞRU” kaynaklardan edinerek bulabilirsiniz. Yanlış bilgi sahibi ,yanlış insanlar umarım bir ömür karşınıza çıkmaz.

2. nci postumda nasıl bir yol izlediğimi ve sizlerin neler yapabileceğinden bahsedeceğim.

Buraya kadar okuduysanız lütfen kendi düşüncelerinizi benimle paylaşın.
Sevgiler.

Yorumlar

  1. doğru sölüyon sen yaaa bi de iyi güldüm yaniiiii ben de ekonomi mezunuyum, ekonomistler ülke ve dünya ekonomisi hakkında çok şey söleyen ama kendi ekonomisini yönetemeyenlerdir hihi :) merak ediyom yazını bi deee :) birikim yatırım kendimle ilgili hiçbişi yapmam ama bak çevreme yararlı olurum belki sayendeee :) bi de söle onlara euro düşsün yaniiii gezmek için tabeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi felaket tellallığı yapmayayım o zaman :) Ama euronun işi zor :)))

      Sil
  2. ''O kadar finansal bilgi, kariyer, üniversite vs. hepsi boş oluyor. Çünkü hic biri altyapının nasıl calıstıgını bize anlatmıyor.''
    Çok önemli bir cümle.Neyse ki çocukluğumdan beri her daim bir kumbaram vardı ve hep ayağımı yorganıma göre uzattım :)
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Kesif etkinligine katilmistiniz ve 3 blogumla takip ettim ama sanirim siz beni ya takip etmediniz ya takipten ciktiniz. Hic sevmedigim bu davranis dogruysa ben de takipten cikacagim ama önce yazip yazipk istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba , yanlış kontrol ettiniz sanırım . Takipteyim sizi , hem e posta hemde izleyiciler kısmından.

      Sil
    2. Izleyiciler kismini kullaniyorum tek tek baktim ama bulamadım cikip tekrar alabilirsen sevinirim .

      Sil

Yorum Gönder