Türkiye'de EKONOMİK ÇÖPLÜK "kozmetik"


İndirimlerde hunharca alışveriş yaparken, döviz düştü indirimli halleri bile pahalı diye sitem ederken, bu döngünün neresindesiniz hiç düşündünüz mü ?
Eğer sayfayı kaydırmış bu yazıyı okuyor isen öncelikle teşekkürler; Bakalım sen bu döngünün neresindesin ?
Öncelikle kısa kısa gidelim;
1) Döviz çıktı, alım gücü düştü hiçbirşey alamıyoruz. Herşey çok pahalı. Peki hangi birimiz Sitem etmek yerine bilinçli bir tüketici olmak için ilk adımı attık? Ya da o çok sevdiğimiz pudraları, kremleri stoklamak yerine yatırım yaptık?
Ay dolar uçtu hep ondan bunlar :) Uçtumu gerçekten? Hayır arkdaşım senin paran değer kaybetti. Ee diyoruz değil mi ? Peki ben ne yapabilirim ? Bunun benimle ne ilgisi var ? Basit bir mantık kuralım ;
Yerli üretim alternatifleri olmaması veya tercih edilmemesi sebebiyle aldığımız ürünlerin ödemesi döviz cinsinden yapılıyor.Bu durumu genellersek her satın alma aslında yerli paraya değer kaybettiren ve T zamanda ürünlerin fiyatını arttıran bir duruma dönüşüyor bu kısır döngüyü kırmanın yolu ya ithal ürün kullanımını azaltmak yada kendi paramızla bu ürünleri almak yada direkt olarak yerli alternatifleri kullanmaktan geçiyor. Kozmetiğin ekonomideki pazar payını düşünürsek neden olmasın? Madem amaç paylaşım yapmak, O halde sevgili bloggerlar ithal ürün ve yerli üretim muadillerini #bilinclialiyorum hashtag'i ile bekliyoruz. Elimizden geleni yapmak,en azından denemek hiçbirşey yapmamaktan iyidir.


Yorumlar

  1. Ekonomik anlamda işimiz gerçekten zor bu aralar. Şahsen her şeyin yerlisini almaya gayret ediyorum. Krizden önce dahi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hepimiz sizin gibi bilincli bir hale gelebiliriz ve farkındalık yaratabiliriz

      Sil
  2. Bu arada blogunuzu izlemeye almak istedim. Alamadım. Hata verdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir problem var ama çözeceğim umarım.

      Sil
  3. heeey güzel fikirmiş bak buuuuu :) heey bak demişlerdi yaa, izleyiciler gadget'ını bir daha kontrol et isterseeeen :) iki arkadaşımız dedi yaa hata veriyor diye. ama derya üye olmuştu. istersen bir sor deryaya hihihi :) bugün blogumdasın bak üye olmak isteyenler olabileer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkür ederim , hemen bir sorayım dün düzelttim sandım ama düzelmemiş sanırım

      Sil

Yorum Gönder